2015. április 16., csütörtök

Reggel a napot parttakarítással kezdtük, megkerültük a szigetünk kevésbé, vagy nehezen elérhető részeit a sziklákon át és egy hatalmas zsák szemetet gyűjtöttünk. Ezek többnyire műanyag palackok és flip-flop papucsok… Az úton visszafelé annyira csábító volt a sekély lagúna, hogy nem bírtam ellenállni neki a kezdődő melegben, ruhástul belefeküdtem a vízbe, kicsit lehűlni. Már reggel 9 körül is hatalmas hőség tud lenni.

Bár nem mi lettünk volna mára beosztva a látogatók fogadására Lacival, de kénytelenek voltunk segíteni, mert az új dél-afrikai lány volt beírva, de tegnap késő éjjelig buliztak a parton Jessel, aki ma utazott el és nem voltak a legjobb formában reggel, elfelejtették megnézni a beosztást és szimplán nem jelentek meg időre..:)
Megint el kellett mennünk invazív növényeket irtani. Jelenleg a canavalia-nak hívott vad borsófélét irtjuk, de rettentően monoton munka, Steven kívül mindenki pokolra kívánja. Ő viszont nagyon élvezi és szíve szerint minden nap ezt csinálná.

Canavalia irtás
  Mi legtöbbször azokat a madarakat tisztítjuk meg ilyenkor is, akikkel az erdőben találkozunk. Ma először láttunk nektármadarat pisoniába ragadni. Lacinak sikerült megfognia a fél tenyérnyi kis madarat és szépen sikerült leszedni a csöppnyi kis madárról a ragadós magokat. Miután készen lettünk vele, annyira meg volt szeppenve, hogy pár percig csak ücsörgött Laci kezén mielőtt elrepült.

Jess a délutáni hajóval ment át Praslinra és holnap indul a repülője haza. Mindig nagyon fura dolog, hogyha hazamegy valaki, több mint 5 hetet laktunk vele. Reméljük egyszer lesz lehetőségünk meglátogatni Tanzániában, a Szerengeti Nemzeti Parkban, ahol élni fog.

Délután Steve elment egyedül (!) irtani a növényeket, mi pedig fát ültettünk. Egy Banyan (Ficus benghalensis) fát ültettünk el, ezzel is hozzátéve valamit a sziget élővilágához.

Banyan csemete
 Ez a fa őshonos a Seychelle szigeteken, Cousinon azért kell néha fákat ültetni, hogy ne mindenhol csak Pisonia (Pisonia grandis) legyen, bár a pisonia is őshonos, de ha sok van belőle komoly károkat tud okozni a madárvilágban, ugyanis a magvai ragadósak, hozzátapadnak a madarak tollaihoz, összegubancolják azokat, amitől a madár aztán nem tud többé repülni, és elpusztul. Azokon a szigeteken, ahol sok tengeri madár fészkel általában sok pisonia található, mivel a tengeri madarak terjesztik a magvait, Cousinon az erdő bizonyos részei csak ebből a fafajból állnak, ezen próbáltunk ma enyhíteni egy kis banyan ültetésével.

A banyan ültetésében kezdetben egy teknős is részt akart venni, de később lemaradt...

A banyan nagyon lassan nő, de cserébe nagyon sokáig él, és hatalmas lesz, léggyökereket ereszt le a koronaszintjéből, amik elérve a talajt megvastagodnak és fatörzsszerűen megtámasztják a fát egy csomó helyen, így ha egy banyan alatt sétálunk azt hihetnénk, hogy egy kisebb erdőben vagyunk, pedig mindez csupán egyetlen fa, reméljük egykor majd a mi kis facsemeténk is ilyen óriássá növi ki magát.

Hatalmas banyanfa alatt Aridon
 A fa ültetés után a két új önkéntes lánnyal, Kate-el és Michaelával elmentünk sznorizni Cousin Vacoa nevű partjaihoz. Általában itt látjuk a szirtcápákat és teknősöket is. Ma azonban hatalmas nagy hullámok voltak, így rendesen kifáradtunk mindannyian  mire megkerültük a sziklákat, valamint a sziklákra való kimászás is tartogatott némi izgalmat, de szerencsére mindenki egyben megúszta. A látótávolság nem volt a legjobb és sajnos most cápákat sem láttunk, valószínűleg rég megéreztek minket és elmenekültek. Viszont láttunk 6 teknőst is, ezek közül az egyik egy fiatalabb volt, sokkal kisebb mint amit eddig láttam a víz alatt.
Este megint nekünk kellett főzni, így mostanra jócskán kitikkadtunk , alig várjuk a holnapot, itt a péntek már mindig a hétvége része!