2015. március 24., kedd

Ma nagyjából a szokásos mederben zajlottak a dolgok, reggeli szokásos járőrözések, némi háztakarítás után elmentünk másodjára is Freyával végigjárni a tündércsér fészkeket, hiszen ő pénteken elutazik és az egészet teljesen át kell vennem tőle, nem lesz más aki segítsen benne, mivel Laciék hárman a tropicbird-et monitorozzák ilyenkor, így egyedül maradok, én és a kis pelyhes tündéri csibék akiket meg kell találni.

Sajnos a héten megint elvesztettünk párat, néha nagyon szomorú, amikor megtalálod a kis pihéit vagy a fáról lelógó kis kiszáradt testét.

Ma az egyik fészkünkből kiesett a kis fióka és a földön találtunk rá, de még jól volt szerencsére csak megszeppenve ücsörgött. Összeszedtük és megpróbáltuk a fára mászva visszatenni a helyére. Miután magára hagytuk és pár óra múlva újra ellenőriztük megint eltűnt onnan, átfésültük a környéket érte és végül megtaláltuk ismét a földön, most már hárman is küzdöttünk, hogy visszarakjuk, egy hosszú ággal Laci, mint a kis emelőkosárral visszarakta az egyensúlyozó, pihés kis barátunkat. Estig többször ellenőriztük és a helyén maradt, reméljük nem esik le többet és a szülei is etetni fogják. Annyira puhák, védtelenek és csodaszépek, hogy az embernek belefacsarodik a szíve, hogy egyetlen egyet is elveszítsen. Hiába ez a természet rendje, akkor is nehéz elfogadni. Szerencsére azért akad pár akinek tudunk valamilyen módon segíteni. A nap további részében csak a szokásos csónakokkal való segédkezés volt, régi hűtőket vittek el a sziget egyik feléről, azokban kellett segíteni, illetve Alex is elment két napra Mahéra.

Apropó, utazás, kimenőt kaptunk Tomtól a hétvégére, úgyhogy péntek kora délután bevesszük Praslint és a Nature Seychelles irodáját, ahol aludni fogunk a hétvégén. Szombatra egy napos La Digue-os kirándulást tervezünk, ahova visszavágyunk 3 év után is, vasárnap pedig Praslin nyugalmát élvezzük és hétfő reggel hoz vissza minket a csónak a szigetre. Egyébként jól beilleszkedtünk itt, az idő java részében már otthonosnak érzem a helyet, beleszoktunk a dolgok menetébe, engem sem zavar többé annyira kiemelkedően az együtt lakás dilemmája és alapvetően szépen belesimultunk a helyi életbe. Kellett ehhez pár hét amíg az ember egy más fajta ritmust és mentalitást megszok, a régitől teljesen eltérő életformát, de mára ez vált természetessé és az az élővilág ami itt körülvesz minket, mondhatni egyedülálló, sehol máshol nem található meg.
Délután megint sznoriztunk és láttunk a messzeségben elúszni három, vélhetően szürke szirtcápát, illetve alattunk úszni egy fehér-uszonyú szirtcápát.

Nagyon szerencsések vagyunk, mivel ez egy tengeri nemzeti park is, így egészséges élővilággal rendelkezik, amelyekhez ezek a csodálatos cápák is hozzá tartoznak. Nekik is természetesen megvannak az általános élőhelyeik, nem úgy kell ezt elképzelni, hogy eljöttök nyaralni Seychelle-re és az első strandolásnál szembe néz veletek bármilyen cápa. Viszont a természetbúvárok és kalandorok szerelemeseinek jó hír, hogy vannak olyan kiemelt helyek, ahova el tudnak vinni itt és ha érdekel, akkor megnézheted őket.
Valószínűleg nem ez volt a legszerencsésebb napunk, Laci machete élezés közben vágta el a kezét (szerencsére azért kezelhető volt a dolog, semmi vészes nem történt), én pedig a búvárkodásból hazafelé jövet egy kiálló gyökérben sikeresen felsértettem a lábujjam. Ez önmagában nem meglepő, de itt már már minden napos, hogy vagy a homokba heverő kövekben rúgjuk le a lábunkat, vagy a kiálló gyökerekben sértjük fel, ahogy az erdei ösvényeken megyünk, így egy újabb sebbel gyarapodott a repertoárunk. Jó hír, hogy a régiek viszont szépen gyógyulnak. Ma ismét mi főztünk, kókusztejes currys ananászos csirke volt a menünk, meghívtuk Tomot is :)