2015. március 12., csütörtök

Képeslapokra illő, gyönyörű időnk volt ma, a kék minden árnyalatában játszó óceánnal. Reggel elmentünk Alex-al a seychelle-i szarkarigók, azaz seychelles magpie robin-ok ellenőrzését elkezdeni és tanulgatni. Ez a madár különösen fontos a seychelles szigetek élővilágában, hiszen összesen 4 pici szigeten élnek a világon, melyek mint itt Seychelle-n vannak. Állandó ellenőrzés alatt állnak, folyamatosan hétről hétre ellenőrzik őket. Minden madár gyűrűzve van, a sziget különböző territóriumokra van felosztva időről időre végig kell járni őket, hogy minden madár a helyén van-e és jól van-e, így ezzel a munkával is bejárjuk a sziget minden szegletét, amit nagyon élvezünk, a moszkitók ellenére. Ma a vendégek fogadására ketten együtt lettünk beosztva Lacival. Mindenki utálja ezt a munkát az önkéntesek közül, pedig hozzávetve az otthoni munkához, ahol egész nap hasonlót csinálok ez a nagyjából fél óra tiszta üdülés. Sok ideges és frusztrált embernek lehetne felírni receptre egy kis helyi seyhellois mentalitást. A lényeg, hogy semmivel sem kell nagyon sietni soha és minden munkából kell hagyni egy kicsit más napokra. Itt minden nyugodtabb és lassabb mederben zajlik, senki sem siet soha sehova, a napunk egyik legfontosabb része a délelőtti tea szünet, ahol senki és semmi nem zökkenthet ki minket a kávé-tea-keksz háromság szentségéből. Főnökök és mi mind együtt ücsörgünk, beszélgetünk, élvezzük az életet. Mégsem marad le senki semmiről és végül minden munka elvégzésre kerül. A reggeli vendégek között találkoztunk az első magyar vendégekkel is, akik hallották amikor pár szót magyarul váltottunk Lacival, majd odaléptek hozzánk beszélgetni. Nagyon nagyon örültem nekik, jó érzés volt beszélgetni velük egy keveset. Tom, a főnökünk is örült neki, hogy hasznosíthattuk az anyanyelvünket :)
Délelőtt a teraszunkon ejtőzve az egyik leggyönyörűbb látvány tárult elénk, egy szempillantás alatt, palackorrú delfinek úsztak és játszottak a vízben a házunk előtti részen. Sajnos a fotózáshoz messze voltak, de szabad szemmel jól láthatóak voltak, illetve távcsővel figyeltük, ahogy játszanak, hol a fejük, hol a farkuk de főleg a hátúszójuk látszott. Még a könnyem is kicsordult a gyönyörűségtől, annyira lenyűgöző volt, ahogy vadon élő delfineket nézhetünk a teraszunkon lévő függőágy kényelméből. Teljesen magával ragadott és lenyűgözött az élmény, ahogyan behunyom a szemem azonnal magam előtt látom őket, ahogyan a nap megcsillan a hátukon és fejükön, ahogy a farkuk kikandikál boldogan a vízből. Tom mesélte, hogy néha, ha a közelben vannak sznorizás közben, hallani lehet a víz alatt a hangjukat is. Egyébként nagyon félénkek és elúsznak az embertől, Alex azt is mondta, hogy veszélyesek is tudnak lenni, főleg a magányos hímek, ha akarnak. Mindenesetre a partól állítólag gyakran lehet látni őket a környéken.
Kellett ma is kicsit etetni a moszkitókat és invazív növényeket irtani, hát nem mondanám, hogy bármelyikünk arcára kiülne eközben az élvezet és boldogság, ez is egy olyan feladat, amit bizony muszáj megcsinálni és túl lenni rajta.
Délután megint hoztak hullámpalákat két csónakkal is Praslinról, ezeket segítettünk tegnap és ma is kipakolni, mindig mondogatják, hogy óvatosan bánjunk velük, mert éles a széle, de minden elővigyázatosságom ellenére sikerült kiszelni egy darabot az ujjamból vele. De legalább ugyanazon az ujjamon van, amit a megérkezésünk napján elvágtam a csónakkal keresztben. Forgatni és tolni kell őket, az első alkalommal gyakorlatlan voltam, hogy érdemes megfogni és rögtön elvágta két ujjamat is. Azok szépen begyógyultak szinte, most ugyanoda sikerült szerezni még egyet. Szerencsére azért ezek nem vészesek, de úgy tűnik ez ma nem a lányok szerencsenapja volt, Freya lerúgta a fél körmét az egyik lábujján, mert belerúgott egy sziklába a homokban (ez viszonylag gyakran előforduló dolog, nekünk is van már pár felszakadt seb a talpunkon, hiszen rengeteget mászkálunk mezítláb, de idővel ez is jobb lesz a helyiek szerint, megedződik a lábunk és jobban bírja) illetve délután Tommal sznorizni voltak Vacoánál páran (Freya, Jess, Laci és Tom) és kifelé nagyon nehéz volt a partra jönniük, mert elég nagy hullámok voltak, a part pedig sziklás azon a részen, úgyhogy még a fiúk is megküzdöttek a kijutással (akiknek egy karcolásuk sem lett szerencsére), de a lányok szegények összeverték magukat rendesen a hullámzásban, illetve Freya elég csúnyán elvágta a lábfejét. Én azt hiszem jól döntöttem, hogy nem vállaltam be és inkább olvasgattam a parton addig őket várva, egy függőágyban a fák alatt. Viszont láttak rengeteg szép dolgot bent, egy fehér-uszonyú szirtcápát, szürke szirtcápákat és egy cserepes teknőst is. Persze ezek csak kis cápák, emberre ártalmatlanok. Ha az óceán nyugodt lesz azon a részen akkor majd bemegyünk mindannyian, de nem kell aggódni senkinek, semmi életveszélyes dologba nem rángatnak bele, csak néha Cousin partjai kicsit több kihívást tartogatnak, mint a turisták által látogatott szigetek.

Aztán a hosszú munkanap után jött a jól megérdemelt vacsora, dél-afrikai borral, csirkével, rizzsel…