2015. december 22., kedd

hazaút: Seychelle- Etiópia / Etiópia- Ausztria




Tartozunk még Nektek egy beszámolóval a hazafelé vezető utunkról. 
Az egész úgy kezdődött, hogy az indulás reggelén Laci arra ébredt, hogy rettentően hasogat a füle. Illetve, az a pontosabb megfogalmazás, hogy éjszaka sem sokat tudott aludni, annyira fájt neki. Előtte nap már érezte, hogy nem jó valami, de mindketten bíztunk benne, hogy nem rosszabodik. Sajnos, tévedtünk.
Szóval ő hasogató füllel ébredt, én pedig begyulladt szemmel és hurkás duzzanattal a szemem alatt. Én azonban szerencsésebb voltam, mindenféle kezelés nélkül azóta elmúlt. A fül viszont nem játék dolog, ha repülőútról van szó, lévén a nyomáskülönbség miatt, nagy szerepet kap.

Így arra jutottunk most először kihasználjuk az utasbiztosításunkat és délelőtt még elment Laci Eden Island-ra egy magánorvoshoz, aki megállapította, hogy fülgyulladása van és írt fel antibiotikumos fülcseppet is. Így már nyugodtabban indultunk neki a közel 24 órás utazásnak.

A repülőtérre délután fél 4 körül érkeztünk, azonban ekkor még el sem kezdődött a check-in, mert egész Mahe szigetén áramszünet volt és bár a reptérnek van külön agregátora, mégis valami megzavarta a rendszerüket, így legalább 40 percet vártunk arra, hogy feladhassuk a csomagjaink. A biztonsági ellenőrzés után a duty free részben még vettünk egy Takamaka kókuszos rumot, hiszen itt a legolcsóbb 188 SCR, mindenhol máshol (nem duty free) 245 SCR.

A sorban állás alatt aztán találkoztunk egy ismerős arccal, aki odafelé velünk utazott és beszélgettünk vele a gépen, La Digue-on született, bőrszínre fehér, de egyébként kreol ember, akit az útja egészen Svédországig sodort, ahol most él és egy nagy autócégnek dolgozik. Családot látogatni jött haza és megörültünk egymásnak, hogy hazafelé is egyszerre megyünk. gyorsan megbeszéltük az elmúlt hetek élményeit, kiderült, hogy Cousinon is ismeri a srácokat, kérdezte, hogy a mi kedvenc Jules-unk még mindig ott dologzik-e és jót nevetgéltünk azon, hogy mennyire picike ez a számtalan apró szigetből álló ország, szinte tényleg mindenki ismer mindenkit (kis túlzással).

Seychelles-Etiópia járattal maximálisan meg voltunk elégedve, a légiutaskísérők nagyon nagyon kedvesek és mosolygósak voltak, a repülésünk szerencsésre nyugodt volt. Már sötétben értünk az afrikai kontinensre, Addis Abebába, ahol mint egy mesevilág úgy rajzolódott ki az éjszakai város. Egészen olyan volt, mnt Tündeföld, hosszú percekig gyönyörködtem benne és próbáltam ezt a gyönyörű látványt elmenteni magamban, a különleges pillanatok mappába. :)


Az Etióp reptéren igen sok, közel 5 órás várakozás állt előttünk, de mi hatékonyan eltöltöttük az időt és most először vettünk igazi etióp kávét. Többször átutaztunk már itt, így most úgy döntöttünk, itt az ideje valamit hazavinni etiópia ízeiből is.

Az Etiópia-Ausztria járatunk helyi idő szerint hajnal1-kor szállt fel, ami seychelle-i idő szerint hajnali 2-t jelentett. Még szinte el sem foglaltuk a helyünket, én álomba zuhantam, állítólag sokáig álltunk a kifutón, mert valaki meggondolta magát és leszállt a gépről, valamint a csomagját is ki kell túrni a raktérből  Ezt azonban csak Laci elmeséléséből tudom, hiszen én javában aludtam. Arra ébredtem fel, hogy már a kifutón gurulgatunk , a gép rágyorsít és a levegőbe emelkedünk ismét.

Nagyjából 30 perc múlva ébredtem fel ismét, amikor vacsorát (?) hoztak az éjszaka közepén hajnali 3 körül. Hiába vettem be a Dedalont, ami odafelé segített, sajnos már szinte szokás szerint erős hányingerrel ébredtem, ami után hosszú órákig rettentően rosszul voltam. Nagy piros pont a légiutaskísérőknek, akik rögtön hoztak vizet és valóban kedvesek voltak.
Sajnos mondhatni ez azt én fura "tesztem " a járatokon, hiszen hosszú repülőút alatt sajnos szinte kivétel nélkül rosszul vagyok.

Már nagyon vártam, hogy leszálljunk és a remény is felcsillant Athén körül, hogy nem járunk messze.  Bécs teljes ködben várt minket, a pilóta csak a műszerek segítségével, mondhatni vakon tette le a gépet, hiszen az orrunkig sem láttunk, a kifutó jelzőfényeit is csak akkor láttuk meg, amikor földet ért a gép. Nagy volt a kontraszt a sok napsütés és meleg után.

Köszönjük, hogy hűségesen olvastatok minket végig, reméljük még írhatunk Nektek a csodálatos Seychelle-ről vagy épp más gyönyörű sarkáról a világnak.

Békés és Boldog Karácsonyi Ünnepeket kívánunk Nektek!


http://www.seychelle-szigetek-utazas.hu




4 megjegyzés:

  1. Üdv! B6-ot próbáltál már a Dedalon helyett? Eni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Meg nem :)!!! Legkozelebb kiprobalom ha ugy adodik. Halas vagyok a tippekert hatha valami segit vegul :)

      Törlés
  2. Sziasztok! Szuper helyeken jartatok!

    VálaszTörlés